Betreft een PC soundcard met 2.5 V DC op elke MIC input ( links 2.5 V rechts 2.5 V ) .....
Aan de andere zijde een RX ( receiver 8 ohm luidsprekeroutput, SQUELCH ON )
De C's moeten dus het DC ( bias of wat stelt dat eigenlijk voor ? ) blokken.
Er gaat dus een signaal van de RX naar de PC geluidskaart ( geintegreerd op moederbord GeForce6100SM-M ). Betreft digitaal signaal dat met extra software verder bewerkt wordt. Zonder de C's werkt het niet. Om precies te zijn : maar heel even en dan 'loopt het vast'. Daarom heb ik het genoemde netwerkje even ertussen gezet. Dat werkt al beter.
Ik heb het idee dat het nog veel beter kan door het schema meer te wijzigen, weten jullie iets ?
In principe kan in schema'tje nr 2 bij IN ook nog een C geplaats worden. Misschien is het beter om deze ook werkelijk te monteren ?
Het idee bij nr 2 is dat nu er een 100 K DC belasting ( de potmeter ) voor die geluidskaartingang existeert zonder dat er ( teveel ! ) gelijkstroom gaat vloeien door de loper ( C aan loper ) ..... Of is het pure onzin dat zo de soundcard input stabieler wordt ?
Met dank voor antwoord

Voor het geval de onvolprezen eigenaar van dit forum ( Tjalling ) dit mocht lezen : hoe kan ik zo'n tekeningetje in jouw forum / site opslaan ? Dat zou wel erg handig zijn.