Stel, je abonneert je op een onderwerp (nee joh dat kost natuurlijk geen geld) wat iemand geplaatst heeft, krijg je automatisch een mail als daar een nieuwe reactie wordt geplaatst. Deze functie staat voor veel mensen automatisch aan als ze zelf een bericht of reactie hebben getypt (kun je aan of uit zetten in je gebruikerspaneel). Maar je kunt je ook abonneren op onderwerpen waar je zelf (nog) niets aan hebt bijgedragen. Helemaal onderin het scherm (in de blauwe balk) vind je de optie "abonneer onderwerp". Je moet wel ingelogd zijn. Dit kan zelfs op een heel forum. Als er dan een nieuw bericht wordt geplaatst, krijg je ook een mail.
Als je eenmaal een abonnement hebt op een bericht en daar worden vaak reacties geplaatst, dan krijg je maar één e-mail totdat je weer een keer op het forum bent geweest en dat bericht hebt gelezen. Je hoeft dus niet bang te zijn voor ladingen mail. Afmelden gaat op dezelfde manier als aanmelden.
Speel er maar eens mee zou ik zeggen. Houd je spam filter wel in de gaten, want misschien worden de mailtjes wel tegengehouden. Vertrouw er ook weer niet blindelings op. Na het abonneren is het wel verstandig om zo nu en dan te kijken. Er wil sporadisch weleens een mail verloren gaan (ben ik aan het verbeteren).

Privacy: De beheerder (ik) kan niet zien waar je abonnementen op hebt genomen. Mails verstuurd aan de gebruikers worden niet gelezen door de beheerder. Wel kan er in het kader van probleemoplossing worden nagegaan welk mailverkeer er heeft plaatsgevonden. Dit is een hobbyforum met geen enkele commerciele betrekking. De server staat bij de beheerder thuis.