Voor die amateurs die er behoefte aan hebben om mijn antennemast project te volgen zet ik de foto's hierbij online op de site.
De bouw is aangevangen eind 2007 met het ontgraven van de grond voor de fundatie die ik samen met PB0MS (Marcel) toen heb gestort.
Daarna heeft het beton ongeveer één maand onbelast uitgehard waarna er het 1e mastdeel op is geplaatst.
Die situatie heeft zo gedurende de winter en het voorjaar van 2008 zo gestaan waarna het 2e deel erop is geplaatst met daarop de 50mm rotorpijp met een Diamond X300 rondstraler voor 2meter en 70cm.
In september is het derde mastdeel erop geplaatst en is de rotor, de yagi's voor 2m en 70cm en de rondstraler in de mast geplaatst door PD2JAM en mijzelf.
Als laatste is op 22 oktober 2008 de rotary dipool voor 40meter erbij geplaatst waarmee het project nu aardig compleet is.
Ik kwam er toen ook achter dat er een borgboutje uit de Diamond X300 rondstraler verdwenen was, wat maar aangeeft dat door resonantie op die hoogte door de wind de nodige trillingen veroorzaakt.
Een puntje van aandacht misschien?
De eerste proeven met verbindingen op 2meter en 70cm zijn bijzonder geslaagd.
Tot op heden is er rechtstreeks gewerkt op 2meter USB horizontaal met stations in Limburg, Brabant, Gelderland enz. met signalen van 58 tot 59.
Vooralsnog geen slecht resultaat.
Door een foutje staat de 40meter dipool nu op 7.200MHz (SWR 1:3,4) en moet dus nog een keer naar beneden om wat te verlengen.
Zo zie je maar dat ook ik af en toe een foutje maak.

Bedankt voor de belangstelling.

73, Stan