Bij deze wil ik attenderen op AGWPacketEngine.exe .. het is gratis

Ik zelf had niet verwacht dat ik met APRS ( en AGWPacketEngine.exe ) zo'n veel grotere kaart nodig zou hebben. Men heeft niets te veel gezegd ( geschreven ) ! Door de enorme gevoeligheid / mogelijkheid tot detectie van zeer zwakke signalen moest ( kon ) ik van een minuscuul kaartje van mijn directe omgeving omschakelen naar dit ! Van circa 50 km ( cirkeldiameter ) naar circa 250 km ..... wat een verschil.
En dit alles in precies dezelfde antennetestsituatie : uitsluitend met een spertopje onder dak ontvangen .. Betreft hier 1k2 144.800 MHz APRS Traffic. Er zijn geen toegevoegde stations ( via internet ).
"Another reason is that according to the program author, George SV2AGW, the AGWPE soundcard modem gives better results than a TNC. George says the 300 baud HF modem is so sensitive that it decodes packets you cannot hear; the 1200 baud modem can decode packets even with S3 or less signal strength; and the 9600 baud modem is better than the original G3RUH." Je houdt het niet voor mogelijk maar het is waar.
Zie eens hier .....