Het is weer vroeg donker, dus tijd om de Alinco weer af te stoffen en uit elkaar te halen. Het VHF/UHF gedeelte is wel goed, denk ik. Zonder component schema heb ik de draadjes van de voeding van de front (processor) print gevolgd. Deze begint boven de Main switch. Op de print met luidspreker aansluiting ontdek ik een connector. Als ik deze losmaak, staat er gewoon 13,6 V op de print.
Bij het met scherpe meetpennen injecteren van de externe voeding gebeurd er op de processor print (PP). Nu de back-up batterij aan een zijde losgesoldeerd, die zou ook sluiting kunnen geven.
Wat op een connector leek op de PP zijn ingestoken en daarna omgebogen draadjes, waarvan ik de meeste er met een kleine tang uit krijg. Natuurlijk eerst een tekening met draad-kleuren en connector punten gemaakt.
Van een paar draadjes braken de klemmetjes af, ik soldeer het kabelboompje er later weer aan.
Nu is het punt om de PP helemaal los te krijgen van de rest van de TRX, de PP zit met kabelboompjes vast.
Als alles los is, dan weer prik erop, dan kan ik zien, of het aan de boompjes ligt, misschien zit er wel sluiting in een van de draden.
Piet