Ik was even met vakantie. Maar alles staat hier nog in testopstelling net zoals bij jou.
De tuner en IF module is hier plaatselijk in de club al een keer met VNA en scoop afgeregeld.
Alles lijkt hier wel te werken, behalve de 25kHz bandfilter. Wat daarmee mis is daar heb ik geen idee van.
Maar nogmaals, Tjalling of Huug of Fred: wil er 1 van jullie eens een scoopplaatje posten van het begin van het spectrum met de UDT401 tuner ? Dan kan ik eens vergelijken wat ik eigenlijk hoor te zien. Die grote 'piek' aan het begin, weet ik nu ook al dat dat de 'nul' is, maar daarna gaat het bij mij mis, omdat daar paaltjes te zien zijn die er helemaal niet moeten zijn. Zelfs als ik de tuner naar de IF module afkoppel, blijven er een aantal staan. Als ik de voeding van de tuner afschakel, zijn ze eindelijk verdwenen. Waarschijnlijk is mijn tuner niet helemaal HF dicht, of is er instraling via de voeding of andere bedrading. Het probleem blijft, ook als ik de tuner met een aparte losse voeding van 24V aansluit. Met een andere tuner (bv een Philips TV tuner) heb ik dit probleem niet.
Dan nog een vraagje : heeft er iemand een oplossing om een LCD freq.meter te gebruiken, i.p.v. de te bouwen LED freq.meter ?
En een keer een samenkomst zou natuurlijk niet zo slecht zijn.