Zelf frontjes maken
Forumregels
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
- fred101
- .

- Roepletters: PA4TIM
- Contacteer:
Re: Zelf frontjes maken
Netjes, ziet er goed uit zo. Ik heb laatst al wat zitten oefenen met tekenen. Ik ga er eerst een voor mijn componenten tester maken. Ik wil ze lamineren en dan oplijmen. Maar boeklon is ook geen gek idee
Welke software heb je nu gebruikt ?
Welke software heb je nu gebruikt ?
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Boeklon was je eigen idee, in een eerder bericht
Ik kende het spul eerlijk gezegt niet, maar het ziet er handig uit (heb het nog niet in huis). Er schijnen trouwens ook transparante A4 vellen in de handel te zijn die door de (laser)printer kunnen. De kantoorhandel waar ik was had ze alleen niet op voorraad. Dat wil ik ook nog proberen.
Ik heb dit ontwerpje gemaakt met Adobe Illustrator. Dat is een applicatie voor grafische vormgevers, maar redelijk bruikbaar voor dit soort dingen. Ik ga ook AutoCAD nog proberen. Daarmee kan ik eenvoudiger ook een ontwerp maken van waar de gaten precies moeten komen, inclusief afmetingen etc. Als ik een plaatje heb zet ik het hier wel weer even neer.
Ik heb dit ontwerpje gemaakt met Adobe Illustrator. Dat is een applicatie voor grafische vormgevers, maar redelijk bruikbaar voor dit soort dingen. Ik ga ook AutoCAD nog proberen. Daarmee kan ik eenvoudiger ook een ontwerp maken van waar de gaten precies moeten komen, inclusief afmetingen etc. Als ik een plaatje heb zet ik het hier wel weer even neer.
- fred101
- .

- Contacteer:
Ik heb een frontje getekend voor mijn componenten tester. Toen gelamineerd en op maat gesneden. Gaten in gestansd en toen onder de moeren van de schakelaars en potmeters gezet. Zit goed vast en geen lijm gebruikt. Ziet er een stuk beter uit dan die stift 
Ha, dan verwachten we natuurlijk wel een plaatje!
Pickup letters??Tjalling PE1RQM schreef:Zijn er geen mooie krasletters, die je kunt afwerken met een blanke vernis?
Of je moet een graveermachine zien te bemachtigen, welke je in een zwart frontje de letters kunt laten graveren.
Mvg Gerard PA10403
Zeelui = home sweet home
Radiozendamateur = ohm sweet ohm
Wat zijn dat precies, pickup letters?
Dat zijn plaklettertjes ,van plastic
Zeelui = home sweet home
- Tjalling PE1RQM
- Forum beheerder

- Roepletters: PE1RQM
- Contacteer:
Zoiets zal dat wel zijn Gerard, ik heb het alleen maar bij anderen gezien.
Transparante sheets voor de laserprinter heb ik ook nog. Dat tegen een witte achtergrond moet denk ik best wel mooi wezen. Alleen kun je dat slecht verlijmen en ben je afhankelijk van of je schoefjes de sheet voldoende vastklemmen.
Transparante sheets voor de laserprinter heb ik ook nog. Dat tegen een witte achtergrond moet denk ik best wel mooi wezen. Alleen kun je dat slecht verlijmen en ben je afhankelijk van of je schoefjes de sheet voldoende vastklemmen.
- fred101
- .

- Contacteer: