Modificatie ACB P52 basisband modulator

Subforum specifiek over 23cm ATV (1,2GHz) en 13cm ATV (2,3GHz)
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Modificatie ACB P52 basisband modulator

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Hier komt meer informatie over het modificeren van de P52 basisband modulator. Er wordt nog even druk ge-experimenteerd! Er zijn wat concessies na de modificatie, dus daar moet nog even een goede balans in gevonden worden.

Momentje geduld nog even.

Modificatie bestaat uit twee delen, de eerste is de modulator voor de audiocarriers. Daar komt binnenkort meer info over. De tweede mod gaat over het anders inkoppelen van de audiocarriers. Maar die is niet van mij en daar moet ik even om vragen.
Bijlagen
Hier een CONCEPT van de modulator mod! Deze wordt vervangen zodra er een definitieve is!!!! Alleen ter referentie en als experiment.
Hier een CONCEPT van de modulator mod! Deze wordt vervangen zodra er een definitieve is!!!! Alleen ter referentie en als experiment.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: 13cm ATV project; Modificatie ACB P52 basisband modulator

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Er is eigenlijk niet zoveel meer veranderd. Wel zul je wat met sommige waarden moeten spelen, om voor jouw toepassing het beste geluid te krijgen. Ik zal binnenkort eens alle huidige waarden van componenten opschrijven en hier plaatsen. Dat zal in grote lijnen overeenkomen met bovenstaand schema. Ook zal ik eens een modificatie plaatsen, hoe we de carriers anders kunnen inkoppelen.

Waar ik nog wel wat last van heb, is overspraak tussen video en Nicam. Het verstoord elkaar min of meer en dan voornamelijk het video wat als geruis in het Nicam audio hoorbaar is.
Nicam????? Op deze analoge basisband???
Eeeh, ja, dat komt dus uit een externe Nicam encoder en dat koppel ik in deze basisband bij de andere carriers. Het video is nog wat te breedbandig denk ik...
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Modificatie ACB P52 basisband modulator

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Even wat anders: in mijn andere topic over het bouwen van een complete stuurzender voor 13cm, kon je het volgende lezen:
ACB P52 basisband modulator
Ik heb vandaag de analoge carriers aan- en uitschakelbaar gemaakt, door G2 (VCO) van de BF981 aan massa te leggen met een relais. Het middencontact van de wisselschakelaar op het relais ligt aan de BF981 G2, de ruststand van het relais staat naar massa en het relais geactiveerd laat het middencontact contact maken met de controller van de P52, zoals gewoonlijk. Door 12V op de spoel van het relais te zetten zet ik dus de audiocarrier aan. Uiteraard dubbel uitgevoerd (twee carriers). Deze relais' worden bestuurd met de schakelaars op de voorkant van mijn zender.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Modificatie ACB P52 basisband modulator

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Dit kan ook interessant wezen, want dit heeft betrekking op deze baseband: http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f= ... 4181#p4181
pe1mud
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2008, 00:33
Locatie: Earth

Re: Modificatie ACB P52 basisband modulator

Ongelezen bericht door pe1mud »

Het eindstation van Tjalling's P52....
Het eindstation van Tjalling's P52....
.
.
Zendehhh
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Modificatie ACB P52 basisband modulator

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

haha, straks de perfecte basisbende!! Nog even in spanning afwachten
pe1mud
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2008, 00:33
Locatie: Earth

Re: Modificatie ACB P52 basisband modulator

Ongelezen bericht door pe1mud »

Ja, haha.

Maar het digitale baseband krijgt op jouw site een eigen topic hoor!
.
.
Zendehhh
Plaats reactie