Even voorstellen

Forumregels
Maak jezelf bekend :)
Gebruikersavatar
PA2OLD
.
.
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2011, 13:15
Locatie: Arnhem

Even voorstellen

Ongelezen bericht door PA2OLD »

Hi,

Ik ben PE1IEI, Ben uit Arnhem.
Sinds een week of twee heb ik de hobby weer opgepakt, nadat ik een jaar of 12 niet meer actief was.
Dat komt eigenlijk door het overlijden van een oude radio kennis kort geleden.
Tijdens zijn crematie kwamen vele herinneringen boven van de tijd dat ik hem leerde kennen.
Destijds begonnen wij in de CB band zoals zovele van onze generatie, gingen uiteindelijk voor de machtiging op, ik ineens C en hij met de D tussenstap maar een jaar later ook C.

Er is, zo heb ik ontdekt in die jaren dat ik niet QRV was, veel veranderd.
Zo mag ik ineens de gehele KG amateur banden werken, hebben OM's websites en zijn er forums.
QRV ben ik nu met een oude HORA 70cm porto, en een FT290r.
Daar was de eindtor van stuk maar dat was makkelijk te herstellen, het ding koste slechts 12 euro.
Maar ik ben er nog niet, de 290 valt af en toe uit de pll lock en de vfo regelaar wel alleen nog in freq. omhoog, welke kant ik ook opdraai, met de up en down knopjes op de mic werkt het nog wel.

Verder lijkt me de 10mtr band wel interessant, zeker nu er weer openingen komen in die band.
Ik hoorde al Amerikanen die mobiel onderweg waren in de staat Georgia en veel Russen op mijn portable KG ontvanger.
Ik heb geen 10mtr doosje maar vond wel een aardige variant, de Alpha 10 Max AM-1000 10 Meter RX/TX die slechts voor 200 euro te koop is. Waarschijnlijk niet te vergelijken met echte amateur radios maar die kosten dan ook veel meer.
Het ding is zelfs programmeerbaar met de PC. Bovendien is het makkelijk een 10mtr antenne te plaatsen in de krappe ruimte die ik heb. Later misschien naar een echte RX/TX bijv. de FT857d van Yaesu.

Op dit forum zal ik veel lezen om weer een beetje 'in de mood' te komen.

Vriendelijke groet, Ben.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21WW
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl
packetpiet
.
.
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 jun 2011, 08:28
Roepletters: PA1JN

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door packetpiet »

Welkom terug, Ben, hopelijk breng je weer veel fijne uren door met de hobby. :D

Piet Packet
Pe1nje :lol:
Gebruikersavatar
PA2OLD
.
.
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2011, 13:15
Locatie: Arnhem

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door PA2OLD »

Tja en inmiddels heb ik een nieuwe call namelijk: PA2OLD
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21WW
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl
packetpiet
.
.
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 jun 2011, 08:28
Roepletters: PA1JN

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door packetpiet »

Ik wil niet te vrij zijn, maar aan je foto te zien, is dit een goede keuze, ha, ha :D :naughty: :lipssealed:
Gebruikersavatar
PA2OLD
.
.
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2011, 13:15
Locatie: Arnhem

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door PA2OLD »

Hahahahahaha... Tja daar heb je gelijk in, maar mijn call heeft eigenlijk een andere achtergrond, alhoewel..
Ik ben ook nog een verwoed Gamer, altijd 'first personal shooters' en ook online. Ik ben lid van 2 zogenaamde clans.
Met mijn leeftijd (59) ben je in de Gamers-kringen stok oud, vandaar dat ik daar Oldtimer heet.
Ik zocht een call met mijn naam maar die waren al bezet en ik zocht een call die rijmt en pa2-old doet dat en heeft toch iets met mij te maken, vandaar.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21WW
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl
packetpiet
.
.
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 jun 2011, 08:28
Roepletters: PA1JN

Re: Even voorstellen, stokoud

Ongelezen bericht door packetpiet »

Inderdaad, ik ben 57 , twee jaar jonger, en dat is niet erg oud vindt ik, we noemen het maar minder jong.

Recent mijn motor ingeruild voor een, die 80 kg. lichter is, kreeg hem niet zo goed meer op de middenbok. (de leeftijd???)

Mijn zender, voeding en antenne passen er net in, als ik naar de camping ga.

73
Packet Piet
Plaats reactie