TNC2H/TNC2S i.c.m. Kenwood TM-V7e (opgelost)

Sub-forum over Packet Radio
PE1PQX
.
.
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 okt 2009, 16:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: TNC2H/TNC2S i.c.m. Kenwood TM-V7e (opgelost)

Ongelezen bericht door PE1PQX »

Ik heb er even een link van gemaakt, is n.l. elders gehost en ik wil het werk van anderen niet 'jatten'.
De counter is rond een PIC (16f870) opgebouwd, met daarvoor een gevoelige deler (LMX2322).
Het is een eenvoudig ontwerp, dat redelijk bouwzeker nagemaakt kan worden.
Als ik me niet vergis heb ik er destijds nog geen €70,- voor betaald, en dan heb je een compleet werkend bouw-pakketje, zonder kast, knoppen, connectoren en een voeding.
Omdat de maker er iets aan verdienen wil is de source van de PIC niet op zijn site te vinden... anders was het mogelijk nog goedkoper.
'73, André PE1PQX
www.pe1pqx.eu
pd0snk

Re: TNC2H/TNC2S i.c.m. Kenwood TM-V7e

Ongelezen bericht door pd0snk »

PE1PQX schreef:Update: heb het probleem op kunnen lossen betreffende 9k6 naar DB0SM.
De frequentie zat er 3 kHz naar (zie mijn vorige post.)
Intussen heb ik het service manual opgeduikeld, en daar een mogelijke oplossing gevonden.
Aan de onderkant van de tranceiver vind je de grote printplaat. Daar ergens (aan de voorkant, ongeveer in het midden) vind je TC1.
Met deze trimmer/potmetertje kun je de frequentie wat bij trekken, dit heb ik geprobeerd en zoals het nu lijkt werkt 9k6 naar DB0SM (438.050 MHz) prima.

Helaas wil PI1CDR op 430.950 MHz niet, waarschijnlijk om dat de afstand net te groot is.
Op 439.8625 zou een 1k2 LAP zijn van CDR, maar volgens mij zit daar nu een breedbandig iets waar ik niet overheen/doorheen kom.

Komt mijn volgende vraag: waar (op 70cm) kan ik een LAP vinden met toegang tot een DX-cluster, snelheid maakt niet uit, 9k6 zou leuk zijn, maar is geen must.
In sneek ook op 430.950 1k2 maar dat zal wel wat te ver worden ook denk ik voor je.
Ieder geval call is pi8snk-7

73's Danny PD0SNK
PE1PQX
.
.
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 okt 2009, 16:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: TNC2H/TNC2S i.c.m. Kenwood TM-V7e (opgelost)

Ongelezen bericht door PE1PQX »

Hoi Danny,

Sneek is i.d.d. te ver, Beilen is dichterbij Emmen. Helaas is dat net een stuk te ver voor 9k6 op 70cm, 1k2 op 2m wil prima naar PI1CDR/PI8CDR.
Intussen lijkt het er op dat een cluster via DB0SM (438.050) weer is ingeschakeld/gelinked. Deze werkt nog niet zo vlug als CDR.

In ieder geval bedankt voor de suggestie, ik kan er altijd eens naar kijken.

Groeten, André PE1PQX
'73, André PE1PQX
www.pe1pqx.eu
Plaats reactie