Instellingen in MixW verdwijnen soms

Sub-forum over BPSK, QPSK, etc
Gebruikersavatar
pa0sjm
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 nov 2008, 16:39
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

Instellingen in MixW verdwijnen soms

Ongelezen bericht door pa0sjm »

Heel vreemd ... ik gebruik al lang MixW 2.19 ( reg) en daar heb ik enkele persoonlijke instellingen gekozen . Zoals de letter , waar ik Comic Sans koos . En wat achtergrond kleur . Verder hoef ik niet steeds de Tuning Ind. en ook niet de World Map . Ook heb ik de Tips of the Day niet nodig bij opstarten . Dan ook heb ik onder Conf. bij Pers.Data diverse dingen ingevoerd , zoals naam , qth en loc . Kleine detailkeuze ... ik gebruik Compoort 1 en wil NIET de Default RST ( onder View ) . De Log Bar heb ik dan ingesteld op 3 regels .Mooi , na afsluiten zou dat dan " onthouden " moeten worden , nietwaar ?
En inderdaad ..dat is zo , bij later opstarten van MixW komt het progr.in gang MET de door mij gekozen pers. instellingen .
Maar .... nee dus ! Heel soms ... en daar is geen regelmaat in te vinden .... komt MixW weer opgestart in de "originele" instellingen . Dus mijn Per.data zijn weg , zoals naam , qth en Loc.
Ook heb ik dan weer 4 regels in de LogBar . De Worldmap en Tuning Ind. loeren me weer aan op het scherm ! Ik zie bij View weer de Default rst en bookmarks ... hoe kan dat nou toch ?
Zo had ik ook wat achtergrond kleuren aan mijn smaak aangepast ... bij de "foute "start zijn alle velden weer wit .
Waarom gaat dit fout ? ik gebruik Wind. 7 , maar ik heb ook al in de compatibilteits modus gekozen voor Wind. XP .
Niente resultaat , het helpt niet . Kan iemand mij adviseren ?
MixW verwijderen en weer opnieuw installeren lijkt me wat te gortig .. graag hulp .
Met , natuurlijk , dank !
CHN8020 , TS-700 , Uniden 2020 , Condors 16 en 46 , FT-757gx .
PG3N
.
.
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2010, 11:59

Re: Instellingen in MixW verdwijnen soms

Ongelezen bericht door PG3N »

Hallo Stef,

Het probleem komt mij bekend voor, ook hier gebeurde dit gedrag van Mixw (reg), wat helpt is de instellingen apart weg te schrijven, daarmee kun je bij een volgende keer sneller alles weer inladen, maar het blijft vervelend.
Heb het programma ong 3 jaar gebruikt en ben uiteindelijk overgestapt op FlDigi.
Dit werkt prima en is freeware, verder word dit programma regelmatig van updates voorzien.
73s Peter PG3N
pb1sam
.
.
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 jun 2011, 12:34

Re: Instellingen in MixW verdwijnen soms

Ongelezen bericht door pb1sam »

En het draait ook onder Linux. :D
Plaats reactie