cw vorderingen

CW, Morse, Telegrafie
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door fred101 »

Monika, kun jij ook morgenavond want ik voel me niet echt lekker vanavond. Eten is wat verkeerd gevallen of het is griep ofzo. Denk niet dat ik me zo goed genoeg kan concentreren.

73 Fred
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
PA3FBF
.
.
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 dec 2007, 23:51
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door PA3FBF »

Hoi Fred,

Zonder meer mogelijk, dus morgen om 2200 LT :-)

Je hebt toch hopelijk niet de varkensgriep..... :x Maar ja, die lijkt goed behandelbaar te zijn, dus zo helemaal begrijp ik de wereldwijde hysterie daarom niet.....
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door fred101 »

Ik heb je niet gehoord maar ik kwam er om 22:10 achter dat het wel erg stil was (antenne zat er niet in :oops: ) Daarna nog geluisterd maar het was er erg druk. Tôen hoorde ik do3abc cq roepen. Hij was wat aan de snelle kant maar ik kon er wel de stnd dingen uitpikken tot ie een heel verhaal begon. Toen vroeg ik toch maar wat qrs te gaan en dat deed hij keurig maar daar kon ik niks meer van maken. Hij ging heel hakkelend seinen en dan zoals jou leerlingen dus hele langzame letters bijna zonder pauzes. Toen kon ik echt niets meer volgen. Ik heb hem bedankt voor het QSO maar hij herhaalde steeds wat maar ik kon er niets van maken. Volgens mij iets met een nummer of locator maar er zat ook name in en hij had de mijne goed.
(ik weet wel dat ik dacht dat het do3aby was maar zie net op qrz datr het abc was, naam en woonplaats kloppen) Dit was niet goed voor mijn net wat groeiende zelfvertrouwen :crybaby:
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door fred101 »

In hold on to the world van Kane zit vanaf 2:15 een stuk CW. Heel zacht op de achtergrond. Ook op het einde. Ik kan het niet nemen door de muziek maar ik denk dat er op het eind de titel inzit en in het eerste stuk iets met nation seems en west
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
PA3FBF
.
.
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 dec 2007, 23:51
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door PA3FBF »

Hoi Fred,

Ja ik heb ook maar tot ca. 10 over 10 gewacht, ik zag geen afmelding van je hier op het forum net voordat ik om 10 naar boven ging, dus ik dacht boven met niks horen op mijn gepingel, dat je doodziek in bed lag, te ziek om je in het forum af te hebben kunnen melden.... :lol: He, ben ik maar opgelucht, dat het toch niet erger was geworden na maandagavond! Alles weer in orde inzake griepje of "bedorven" maag?

Je had zeker een Dummy Load aan je HF-trx? Want anders, zonder ant en Dummy Load, had jou meteen die waanzins-SWR moeten opvallen met seinen.... 8)

Volgende week ben ik met vakantie, dus geen sked mogelijk. 's Maandags daarna komen we pas weer terug, dus ik zou voorstellen, sked (de week na volgende week) op dinsdag!
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door fred101 »

Is OK, ik heb vandaag voor mijn verjaardag een nieuwe mp3 speler gehad dus ik kan weer iedere avond naar oefentexten luisteren.

Ik had onze qrg bijgezet en was wat aan het opruimen. Toen ik je nog niet hoorde heb besloot ik zelf eens te roepen en omdat ik altijd eerst check of alles goed zit zag ik de antenne patch niet vast zat. Mijn eerste cw QSO (seinen, ik had de computer erbij als spiekbriefje bleek met deze zelfde Duitser te zijn. Is dat toeval of niet. Nu ik dat wist en de aantekeningen terug las was dat het gene wat hij zei.

Prettige vakantie

73

Fred
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
PA3FBF
.
.
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 dec 2007, 23:51
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door PA3FBF »

Hoi Fred,

Als echte knutselaar zou me nu interesseren om die ouwe MP3-speler weer aan de gang te krijgen :-) ik ken een HBO-er electronica, ook ham, die dat misschien voor je wil doen, je moet wel geduld hebben, hij heeft het altijd druk en kan het wat duren. Want jij bent meer van die buizen-toestanden :)
Voor mij heeft hij eens mijn innig geliefde Grundig Yachtboy gerepareerd en weer een HiFi-set aan de praat gebracht met ook nog boxen opnieuw bekleed.
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door fred101 »

Dat zou me best lukken, het is een los contact maar het ding was oud, gammel, goedkoop en onhandig, de batterij viel er steeds uit en hij zoop batterijen. Hebben we ooit gehad als reclame ding. Nu heb ik een via de laptop oplaadbare.
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
PA3FBF
.
.
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 dec 2007, 23:51
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door PA3FBF »

Hoi Fred,

je kunt die ouwe MP3-speler toch geschikt maken resp. een netvoeding kopen om hem aan de prik te hangen....? Dus direct in het batterijvak aansluiten mocht hij geen netvoedings-aansluiting hebben.
(En alleen thuis gebruiken)

Dus dan geen batterijen opslurpen meer :-)
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things
Gebruikersavatar
PA3FBF
.
.
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 dec 2007, 23:51
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door PA3FBF »

Hoi Fred,

Van vakantie terug sinds 1 week; op ma. es di. jl was ik te gesloopt om aan de set te komen (vermoeiende vakantie, veel lopen :lol: )

Ik heb net geroepen op 3.563 kHz tot 10 over 10. Waar bleef je?

Zullen we dan morgenavond om 2200 LT op bekende QRG?
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door fred101 »

Hi Monika,

Goede vakantie gehad ?

Ik had vorige weekl dinsdag geluisterd maar toen was je er niet dus ik dacht dat ik er een week naast zat en we morgen dus zouden oefenen. Ik zal morgen qrv zijn aan de qrg.
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door fred101 »

Zo, dat was weer even wennen. Het ging op een gegeven moment bijna vanzelf op de automaat maar toen ineens was mijn accu leeg.
Ik heb moeite met seinen als het wat sneller gaat. Mijn hand wil die beweging van een paar letters niet altijd maken. Ik denk dat ik toch een keer aan een paddle ofzo moet gaan denken. Dan kan ik mijn hand meer ontspannen houden en zijwaards bewegen geeft minder moeite.

Leuk weer eeen uur geoefend te hebben. Ik heb het gemist. Ik had in het begin de PC bijstaan zodat ik een soort spiekbrioefje had. Gewoon om na het nemen even terug te lezen of ik het goed had maar dan moet ik ook via de pc luisteren. Je signaal zakte af en toe helemaal weg en dat kon mijn oor toch beter dan de PC :clap: . Ik heb toen snel de pluggen omgewisseld en weer gewoon op de set geluisterd. Vandaar dat ik het eerste stukje miste.
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
PA3FBF
.
.
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 dec 2007, 23:51
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door PA3FBF »

Hoi Fred,

Allerlei gevonden over jou en Landrover (alleen - nog - geen foto daarvan). Dus pas sinds 2007 ben je "vonkenboer"!! UFB, wat je dan toch een technische kennis in huis hebt, ongelooflijk, vind ik! En dat alleen maar door een zendamateur LEDjes over een aquarium te laten maken :lol:

Hier een paar foto's van die zondag op de Cap San Diego in de marconistenhut. Geseind heb ik als DLoMFH echter op een gewone moderne ICOM, de oude scheepsapparatuur moet natuurlijk ontzien worden :wink: De ant was een LW ca. 40 m up. Geseind op de ETM 9 C, die je er ook ziet staan.
Bijlagen
IMG_2965-CSD-Regenboog-rx rechts.JPG
IMG_2967-CSD-DEBEG-rig.JPG
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door fred101 »

Gaaf om op zo'n boot te mogen zenden.

http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f= ... 4345#p4345
de onderste is van de velddag
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
PA3FBF
.
.
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 dec 2007, 23:51
Contacteer:

Re: cw vorderingen

Ongelezen bericht door PA3FBF »

Hier kun je boeken.
http://www.capsandiego.de/

Het is een museumsschip, er zijn vaker 's avonds feestjes (mij stoorde het niet in mijn nachtrust, in tegendeel: oergezellig die drukte bij open ramen). Dit enige uitzicht op/in de haven, vooral met de vele lichten in het water weerkaatsend als het donker is!

De hutten zijn echt groot, ook de badkamer, die zelfs een badkuip heeft. Denk dat er een kinderbed bijgezet kan worden. Ontbijt UFB, je mag voor 6 Euro zoveel eten in de "Bistro" (allerlei soorten Duitse Brötchen: mmmmhhhh !) en ook koffie of thee drinken, dat je voor de hele dag genoeg hebt!

FB die landrover, groter dan ik dacht ... waarom vond Google hem niet na intypen "PA4TIM +Landrover"???? Had echter niet verder gekeken dan de 1e pagina.
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things
Plaats reactie