RA60H4047M1

Subforum specifiek over 70cm ATV (434.250MHz)
pss0ft
.
.
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 nov 2007, 10:58
Locatie: Wolvega
Contacteer:

RA60H4047M1

Ongelezen bericht door pss0ft »

Hallo Allemaal,

Ik vroeg me af hoe het precies zit als je de RA60H4047M1 in plaats van de RA30H4047M zou gebruiken. Kunnen we dan wel met 100% dutycycle de 25 Watt halen met die eindtrap? Ik heb met Minikits gemailed, maar nog niet een duidelijk antwoord gekregen. Hij zegt wel dat dezelfde hitte wordt geproduceerd met de RA60 module dan met de RA30.

Tjaiing heeft in een ander bericht hier al eens gemeld dat 12 Watt met de RA30 nog net verantwoord is. Hoe zit het dan met die RA60? Misschien kan die 25 Watt halen? En doet ie dat dan met dezelfde input als met de RA30?

Kom op, Tjalling. Laat je mening maar horen. Misschien een interessante discussie. Ook andere. Kom maar op.

Met vriendelijke groet en een goed 2010 van Henk [pd5dp]
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: RA60H4047M1

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Als ik zo de datasheet bekijk, dan lijkt het of met hetzelfde ingangsvermogen ongeveer twee keer zoveel uitgangsvermogen beschikbaar komt. Ze lijken uitwisselbaar, dus dat is zeker de moeite waard. Vraag anders PD0RRC eens, hij is ook bezig met de RA60H4047M module {interne link}.

Het is wel zaak om de uitgang te scheiden van de ingang door middel van een dichte behuizing en schotjes van metaal of koperprintplaat. Je gaat met versterkingen te maken krijgen van enkele tientallen dB's, dus ligt eigen oscillatie op de loer (de ingang versterkt dan zijn eigen uitgangssignaal).

Maar beide modules gebruiken dezelfde spanningen (ca. 12,5V Vpp en Vgg 5V) en hetzelfde ingangsvermogen.

Meet heel goed de lineariteit en bekijk ongewenste producten op een spectrum analyzer. Hoeveel uitgangsvermogen je dan nog lineair kunt maken, is dan de vraag. Of dat 20 tot 25 Watt zal worden weet ik dus ook niet, maar ik verwacht van wel. Leg er wel een stevige koelplaat onder, want 25W uitgangsvermogen in bijna klasse A wil wel warm worden. Het module moet je niet te heet stoken, in verband met kromtrekken.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen Henk! Leuke module.

O ja, pas wel op met het feit, dat in de buurt van je uitzendlocatie weinig 70cm LPD apparatuur meer zal werken, vanwege het AM video in de gehele LPD band.

Houd ons op de hoogte :)
Bijlagen
RA30H4047M.pdf
Datasheet RA30
(69.61 KiB) 750 keer gedownload
RA60H4047M.pdf
Datasheet RA60
(169.45 KiB) 663 keer gedownload
Plaats reactie