Word automatisch op de hoogte gehouden per e-mail: abonneren

Forumregels
Hier kunnen handige tips worden geplaatst om dit forum optimaal te benutten. Ontdek de mogelijkheden en laat je berichten er uitspringen door gebruik te maken van bijvoorbeeld BBcode en bijlagen.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Word automatisch op de hoogte gehouden per e-mail: abonneren

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Een handige functie van dit forum waar misschien niet iedereen van op de hoogte is, is het abonneren op onderwerpen, of zelfs complete forums.

Stel, je abonneert je op een onderwerp (nee joh dat kost natuurlijk geen geld) wat iemand geplaatst heeft, krijg je automatisch een mail als daar een nieuwe reactie wordt geplaatst. Deze functie staat voor veel mensen automatisch aan als ze zelf een bericht of reactie hebben getypt (kun je aan of uit zetten in je gebruikerspaneel). Maar je kunt je ook abonneren op onderwerpen waar je zelf (nog) niets aan hebt bijgedragen. Helemaal onderin het scherm (in de blauwe balk) vind je de optie "abonneer onderwerp". Je moet wel ingelogd zijn.
abonneer.jpg
abonneer.jpg (2.92 KiB) 23828 keer bekeken
Dit kan zelfs op een heel forum. Als er dan een nieuw bericht wordt geplaatst, krijg je ook een mail.

Als je eenmaal een abonnement hebt op een bericht en daar worden vaak reacties geplaatst, dan krijg je maar één e-mail totdat je weer een keer op het forum bent geweest en dat bericht hebt gelezen. Je hoeft dus niet bang te zijn voor ladingen mail. Afmelden gaat op dezelfde manier als aanmelden.

Speel er maar eens mee zou ik zeggen. Houd je spam filter wel in de gaten, want misschien worden de mailtjes wel tegengehouden. Vertrouw er ook weer niet blindelings op. Na het abonneren is het wel verstandig om zo nu en dan te kijken. Er wil sporadisch weleens een mail verloren gaan (ben ik aan het verbeteren).

:super: Link: FAQ over abonnementen en bladwijzers

Privacy: De beheerder (ik) kan niet zien waar je abonnementen op hebt genomen. Mails verstuurd aan de gebruikers worden niet gelezen door de beheerder. Wel kan er in het kader van probleemoplossing worden nagegaan welk mailverkeer er heeft plaatsgevonden. Dit is een hobbyforum met geen enkele commerciele betrekking. De server staat bij de beheerder thuis.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Bij nieuwe forumleden staat de optie standaard uitgeschakeld dat je een mail krijgt als iemand reageert op je berichten.
Je zult dit zelf moeten inschakelen in het gebruikerspaneel, als je wel geattendeerd wil worden. Ook voor de continuiteit van dit forum is het van belang, dat je regelmatig terugkomt om de reacties te bekijken. Het komt nu regelmatig voor dat geregistreerden niet meer terugkomen. Ze vergeten waarschijnlijk dat ze hier wat hebben gepost.

Dus let daar ajb even op... Of abonneren op je eigen berichten, of regelmatig terugkomen is echt van belang.

De instellingen zijn te vinden bij: Gebruikerspaneel (linksboven) -> Tabblad "forum instellingen" -> Knop "Wijzig berichtstandaarden" -> "Waarschuw mij standaard bij antwoorden" (advies: ja)

Bedankt!
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door rbeckers »

Bedankt voor de info.
Maar ik had dat al zelf uitgezocht en de mail wordt niet door een spamfilter tegengehouden. Toch kan het zeker geen kwaad om hier extra op te wijzen.

René
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door Hobbyist »

Het komt nu regelmatig voor dat geregistreerden niet meer terugkomen. Ze vergeten waarschijnlijk dat ze hier wat hebben gepost.
Tjalling, ik wou even reageren op de bovenstaande quote, daar een gedeelte ervan.
Geruime tijd geleden had ik een posting gedaan in de forum electronica, ik stelde een vraag, ik heb daar nooit en te nimmer antwoord opgehad.
Jij liet dus weten dat het regelmatig voorkomt dat geregistreerde niet meer terugkomen, maar als je een vraag steld en je krijgt geen antwoord, dan kan ik mij er wel iets bij voorstellen, let wel, ik val je niet aan, ik zou niet durven: :) ,maar als je een posting doet en je krijgt geen antwoord enz., dan is dat vervelend.
Groetjes
Mvrgr., Hobbyist
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Andersom kan ook inderdaad... Af en toe het onderwerp weer wakker maken door zelf te reageren wil weleens helpen.
Als ik daar een oplossing voor had, zou ik het direct invoeren.
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door rbeckers »

Fotograaf,

dat kan gebeuren. Maar ik heb gisteren gereageerd op de vraag over de aarde van een PC en de voeding.

René
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door Hobbyist »

Daar zit een kern van waarheid in, Tjalling en Renee, ik begrijp jou en Tjalling, nu constateer ik zelf dat het al geruime tijd geleden is, dat ik op deze topic reageerde.
Maar momenteel ben ik met andere dingen bezig, iets waarbij ik binnenkort te zien ben op t.v., die zaak houd mij nogal bezig, dus ik moet zeggen, sorry mensen als ik nu de mist in ga waardoor ik niet reageer, binnenkort zal dat wel anders zijn.
In ons mensenleven kunnen er situaties ontstaan waarbij iets opdat moment de hoogste prioriteit heeft op het andere en tja, dan kan het dus gebeuren.
Het enigste waar ik dus n.a.v. jullie berichten v.a. 16 oktober 2008 mijn excuses aan voor kan bieden is, dat ik een mens ben met gebreken.
Groetjes
Mvrgr., Hobbyist
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Zo hadden wij ineens een huis gekocht alhier en dat ging me toch snel! 4 oktober 2008 was er een open huizendag van de grote makelaarsvereniging. Wij kijken en het laatste huis wat we hadden bekeken, bleef onze aandacht houden. 2 december zijn we officieel eigenaar geworden en nu zijn we verhuisd. :bottle: :boat:

... en op zo'n moment kan het ook mij gebeuren dat ik wat minder aanwezig ben op dit forum. Sterker nog, ik heb de hele server een week offline gezet :) Geen reacties op gehad trouwens, gheghe... En er is ook niemand die merkt, dat de server maar even in een opgeruimd hoekje is neergezet op onze "nieuwe" zolder. Oftwel, ik ben nog wel even wat aan het klussen, dus ben ik niet iedere dag aan het typen... :smart:
100_4249.JPG
100_4249.JPG (35.48 KiB) 22714 keer bekeken
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door Hobbyist »

Ik begrijp je helemaal, een huis kopen en dan nogeens je nieuwe woning inrichten, je oude woning moet je immers ook leeg halen en terug brengen in de staat zoals je het kreeg; als het een huurwoning betreft, dan nog meerdere dingen wat je krijgt bij je verhuizing, alles bijelkaar gaat er een hoop tijd inzitten.
Dat jij offline was hebben wij wel gemerkt, Tjalling, trouwens je had ons er ook op geattendeerd dat erin een bepaalde periode jouw server niet beschikbaar zou zijn wegens overstap naar andere Provider en server-onderhoud.
Dan zou het lullig zijn van ons, als wij jou daar mee lastig gevallen hadden.
Bevalt je nieuwe woning je nog steeds, zit je een beetje in een leuke wijk?
Woon jij op locatie Zwarte Hamerweg in Leusden?
Leusden is een leuk dorpje, moet ik overigens zeggen, ik heb vroeger in de jaren 70 daar gezeten wegens mijn werk, mijn werk was toen bewaker van de Bank Giro Centrale, dat gebouw was net inaanbouw, ik heb aan Leusden mooie tijden bewaard.
Mvrgr., Hobbyist
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door fred101 »

Het lijkt op dit moment qua abonneren goed te gaan maar helemaal stabiel is het niet denk ik. Zendamateur.com is denk ik de zelfde engine en daar gaat het op de zelfde manier. Vaak wel meldingen maar soms ineens niet meer. Op CO of het landrover prikbord krijg ik eigenlijk altijd meldingen. Ik kijk iedere dag even bij nieuwe berichten.
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Er zit een mate van intelligentie in. Hij stuurt maar één bericht tot jij weer langs bent gekomen. Ook al is er 5 keer gereageerd in de tussentijd. Dat ter voorkoming van een overladen mailbox.
Hobbyist
.
.
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 nov 2007, 15:43

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door Hobbyist »

Dat is maar goed ook, stel je voor dat je achter elkaar een mail krijg toegestuurd van reactie, dan word je er niet vrolijk van.
Toch denk ik dat het nuttig zou zijn als reactie op bericht ontvangen, standaard aan zou staan, nu is het uitgevinkt, als je niet oplet, dan krijg je geen melding en denk je van, eris geen reactie opgekomen en vergeet je het.
Mvrgr., Hobbyist
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Word automatisch op de hoogte gehouden: abonneren

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Ik zal kijken of dat te modificeren valt in de code. Dat is nu niet te veranderen helaas.
Plaats reactie