Tijdsaanduiding forum

Forumregels
Hier kunnen handige tips worden geplaatst om dit forum optimaal te benutten. Ontdek de mogelijkheden en laat je berichten er uitspringen door gebruik te maken van bijvoorbeeld BBcode en bijlagen.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Tijdsaanduiding forum

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Als de tijd verkeerd wordt weergegeven achter de berichten, dan kan dat aan twee dingen liggen; of mijn systeem is nog niet aangepast aan zomer-, danwel wintertijd, of in je profiel staat de tijdszone niet goed ingesteld. Deze instelling is alleen van invloed op de urenaanduiding.

Om de tijdzone goed in te stellen, klik je bovenin het beeld voor "Profiel" en scroll je naar beneden om de tijdszone in te stellen. In de afbeelding hieronder kun je zien waar de instelling te vinden is.

Als de minuten niet goed staan, kun je mij een berichtje sturen om dat goed te zetten. Maar in principe wordt de tijd gesynchroniseerd met een tijdserver, dus verwacht ik daar geen problemen mee.

Tip: je kunt ook de datumweergave veranderen. D d M Y G:i geeft de volgende weergave: di 11 nov 2007 23:12. Klik hier voor een uitleg van de beschikbare codes.
Bijlagen
Profiel - tijdszone instelling
Profiel - tijdszone instelling
Clipboard01.jpg (17.51 KiB) 9158 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Tijdsaanduiding forum

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

De forumsoftware is vernieuwd, dus waarschijnlijk klopt het plaatje niet meer helemaal. Maar je kunt nog steeds deze instelling wijzigen. Nu kan dat in je "gebruikerspaneel" (linksboven):
Gebruikerspaneel
Gebruikerspaneel
gebruikerspaneel.jpg (9.19 KiB) 9066 keer bekeken
en dan kies je voor "Forum Instellingen":
Foruminstellingen
Foruminstellingen
foruminstellingen.jpg (6.22 KiB) 9066 keer bekeken
Plaats reactie