Schema eindtrap 807's van pa0dko

Forumregels
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Schema eindtrap 807's van pa0dko

Ongelezen bericht door fred101 »

Ik heb een half afgemaakte eindtrap. Hij moet alleen nog bedraad worden. Er zitten 4x de 807 in en is gemaakt naar een ontwerp van Douwe PA0DKO. Nu kan ik nergens dat ontwerp vinden maar ook geen emailadres van Douwe. Heeft iemand dit schema ? Ik vergeet namelijk steeds om gewoon op 160/80 uit te luisteren want daar heb ik hem een paar keer gewerkt. Hij schijnt best bekend te zijn, ik heb namelijk al een keer gehoord dat mijn signaal net zo sterk was als dat van Douwe, en dat zonder lineair :-)
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
johan46
.
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2009, 11:59

Re: Schema eindtrap 807's van pa0dko

Ongelezen bericht door johan46 »

Hallo Fred
Volgens mij staat het in een Electron van jaren geleden. Maar welke?
Misschien heb je wat aan de eindtrappen van pa0fri (http://www.pa0fri.geerligs.com/ QRO)
Johan
Gebruikersavatar
fred101
.
.
Berichten: 878
Lid geworden op: 08 jun 2007, 08:08
Roepletters: PA4TIM
Locatie: Waardenburg
Contacteer:

Re: Schema eindtrap 807's van pa0dko

Ongelezen bericht door fred101 »

Hoi Johan,

Die site ken ik maar dat is niet de bedoeling maar bedankt voor de link. Heeft ook geen haast want ik heb niet echt een lineair nodig. De meeste van mijn sets doen al 3-400W. Ik heb een racal zender welke 100mW doet als hij klaar is. Daar wil ik een exiter voor maken zodat hij iets van 5W doet en dat moet dan die lineair in. Ik dacht er eerst aan om hem gewoon opnieuw te bouwen als eindtrap voor dat ding maar het is wel handig als ik er ook nog wat anders achter kan
PA4TIM's opvangtehuis voor buizenbakken: Link
Plaats reactie