Eenvoudige callgever in PIC12F683

Forumregels
Plaats hier je bouwsels. Gebruik gerust de bijlagenfunctie van dit forum om bijvoorbeeld foto's en schema's toe te voegen. ATV (amateur televisie) bouwprojecten kun je beter in het ATV subforum plaatsen.
Gebruikersavatar
PA8C
.
.
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:17
Roepletters: DK2CA
Locatie: Kluse DLD

Eenvoudige callgever in PIC12F683

Ongelezen bericht door PA8C »

Onlangs heb ik een printontwerp en schakeling ontworpen naar aanleiding van een publikatie in de Electron van PA0DMM.
Dit ontwerp is zeer eenvoudig en voldoet aan de eis om minimaal één keer per vijf minuten je radiostation te identificeren.
Het geheel is opgebouwd op een professionele print die door de firma Imdes in Bad Bentheim is gefabriceerd volgens mijn ontwerp. Alle connecties worden gewoon parallel op de microfoon en de PTT schakelaar aangesloten, het audioniveau inregelen met het potmeterje op de callgever en alles werkt in één keer zonder problemen.
Binnen de afdeling A15 in Hilversum is hiervan een bouwproject gemaakt om mede amateurs kennis te laten maken met SMD/SMT technieken. Tot op heden hebben wij 44 exemplaren afgezet en lang niet alle binnen de afdeling want er was ook belangstelling uit het hele land voor dit project. Er zijn nog enkele exemplaren beschikbaar, dus als je wilt moet je er snel bij zijn.
Alles bij elkaar een leuk project om te doen en uiteindelijk met als eind resultaat geen gekleurde "fanmail" van de officiele instantie over dat onderwerp.

73, Stan/PA8C
Een afgebouwd en werkend exemplaar
Een afgebouwd en werkend exemplaar
callgever SMD v1.0 Bouwbeschrijving.pdf
De complete bouwbeschrijving
(582.7 KiB) 705 keer gedownload
De beste lineair is nog altijd een goede antenne!

The best linear is still a good antenna!
pb1sam
.
.
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 jun 2011, 12:34

Re: Eenvoudige callgever in PIC12F683

Ongelezen bericht door pb1sam »

Leuk projectje.. :-)
Vanavond gelezen, ik draai net op 40m, en wie hoor ik op 7066 kHz???
Leuk je ook een keer gehoord te hebben Stan.. :-)
Gebruikersavatar
PA8C
.
.
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:17
Roepletters: DK2CA
Locatie: Kluse DLD

Re: Eenvoudige callgever in PIC12F683

Ongelezen bericht door PA8C »

Hallo,

Ja, inderdaad zo af en toe ben ik ook te horen op of rond die frequentie waar Wim PA0WST ook zit in het Hilversumse rondje.
Veelal ben ik bezig met electronica dus niet zo vaak qrv.
Bedankt voor de leuke opmerking over de callgever.

73, Stan
De beste lineair is nog altijd een goede antenne!

The best linear is still a good antenna!
Plaats reactie