PI2NOS

Voor als je het niet in een andere rubriek kwijt kunt
Gebruikersavatar
PA8C
.
.
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:17
Roepletters: DK2CA
Locatie: Kluse DLD

PI2NOS

Ongelezen bericht door PA8C »

Gezien de actualiteit is het verstandig goed te letten op de datums van de afzonderlijke berichten. Scroll door naar de laatste berichten op de volgende pagina's voor het meest recente nieuws.

Het lijkt erop dat PI2NOS sinds gisteren uit de lucht is. :( :crybaby:
In ieder geval reageert er niets op 431,725 met 88,5 subaudio.
Hedenavond sprak ik met PA3CNT en die heeft toegang tot de toren in Hilversum.
Niet dat hij iets kan doen want volgens mij is hij geen lid van de repeatercommissie.
Heeft er iemand al wat meer informatie over deze storing?

73, Stan
De beste lineair is nog altijd een goede antenne!

The best linear is still a good antenna!
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Ik ga het spoedig navragen Stan. Ik heb wel wat connecties daar, dus die zal ik eens mailen.
pa1okz
.
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2010, 10:24
Roepletters: PA1OKZ

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door pa1okz »

Heren goedenmorgen,

PI2NOS is slechts tijdelijk uit de lucht. Vanwege enkele op handen zijnde wijzigingen in de ATOF is de repeater kortstondig even zonder vergunning waardoor we deze even hebben uitgezet.

Het is even wachten tot de nieuwe ATOF binnen is, in Groningen heeft men natuurlijk even tijd nodig. Ik verwacht dat PI2NOS binnen een week of 2 weer online zal zijn.

Vriendelijke groet,

Mischa van Santen, PA1OKZ
voorzitter Stichting Scoop Hobbyfonds.
Gebruikersavatar
PA8C
.
.
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:17
Roepletters: DK2CA
Locatie: Kluse DLD

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door PA8C »

Hoi Tjalling en Mischa,

Dank je voor de snelle response.
Indien er zaken zijn met de ATOF lijkt het mij inderdaad het beste om de boel dan tijdelijk uit te schakelen om juridische problemen te voorkomen.
Er is nu in ieder geval duidelijkheid omtrent de reden.
We wachten even rustig af totdat PI2NOS weer in de lucht is.

73, Stan
De beste lineair is nog altijd een goede antenne!

The best linear is still a good antenna!
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Tnx Mischa, duidelijk verhaal. Succes met alles daar.
PA3CNT
.
.
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jul 2010, 07:44
Roepletters: PA3CNT
Locatie: Amsterdam

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door PA3CNT »

Hallo allemaal,

Als PI2NOS niet meer terugkomt stel ik voor een nieuwe repeater op te richten
die in Hilversum Toren kan worden geplaatst.

73, Rob, PA3CNT
PA3CNT
.
.
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jul 2010, 07:44
Roepletters: PA3CNT
Locatie: Amsterdam

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door PA3CNT »

Hallo allen,

Wachten tot PI2NOS weer terugkomt is zo langzamerhand net zoiets als in een trein zitten die anderhalf uur stilstaat tussen Weesp en Naarden-Bussum, zonder dat ook maar iemand die kan weten wat er aan de hand is iets komt melden.

Een beetje meer communicatie zou wel op prijs worden gesteld.

Rob. PA3CNT
Gebruikersavatar
PA8C
.
.
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:17
Roepletters: DK2CA
Locatie: Kluse DLD

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door PA8C »

PA3CNT schreef: Wachten tot PI2NOS weer terugkomt is zo langzamerhand net zoiets als in een trein zitten die anderhalf uur stilstaat tussen Weesp en Naarden-Bussum, zonder dat ook maar iemand die kan weten wat er aan de hand is iets komt melden.

Een beetje meer communicatie zou wel op prijs worden gesteld.
Da's ook toevallig, vorige week zat ik aan hetzelfde te denken.
Inmiddels zijn we ongeveer ruim één maand verder en het blijft maar stil op 430,125MHz.
Mogelijk dat Mischa hier nog eens iets over kan schrijven want op de Hobbyscoop site staan mooie foto's uit 2005 maar die vertellen weinig over de huidige status.
Kom op Mischa, doe je voorzitterschap ere aan. :)

73, Stan/PD0LUR
De beste lineair is nog altijd een goede antenne!

The best linear is still a good antenna!
PA3CNT
.
.
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jul 2010, 07:44
Roepletters: PA3CNT
Locatie: Amsterdam

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door PA3CNT »

Hoi Stan,

Ja ik hoor net op PI2RTD dat de ATOF niet meer verlengd wordt, omdat het NOS team deze heeft
laten verlopen en omdat er een alternatief is (volgens AT) en dat alternatief is Almere. (!)

Nu ja, beter geen repeater, dan helemaal geen repeater!

Rob (ook wel eens slordig, maar niet zo slordig, PA3CNT
Gebruikersavatar
PA8C
.
.
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:17
Roepletters: DK2CA
Locatie: Kluse DLD

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door PA8C »

Almere? PI2FLD? nou daar heb ik wel een paar opmerkingen over! :devilish:
1) Almere heeft mijns inziens een veel geringer bereik dan PI2NOS
2) Etherdiscipline is ver te zoeken op Almere (piraten en andere oergeluiden zijn vaak te horen daar)
3) Ik luister nog wel eens uit op 430,2875MHz en hoor daar regelmatig "Rotterdamse" vertoningen als je begrijpt wat ik bedoel en dat resulteerde op PI2RTD en PI3RTD tot een uitzendverbod opgelegd door het AT
4) De inhoud van de gesprekken (wie ben ik om daar een oordeel over te hebben?) gaan veelal niet over de hobby of hebben geen technische achtergrond. Ik wil daar mee zeggen dat er vaak meningen over algemene onderwerpen worden verkondigd die niets met het zendamateurisme te maken hebben en soms strijdig zijn met de voorschriften en bepalingen.
5) Indien het bestuur van Hobbyscoop heeft gefaald met het tijdig verlengen van de ATOF vindt ik dat beschamend :crybaby:
6) Het relais PI2NOS in Hilversum heeft/had nog veel meer mogelijkheden als steunpunt voor PI4VRZ/A en packet mogelijkheden. Zijn die bij deze ook verdwenen?
7) Liever Almere uit de lucht en Hilversum weer actief vindt ik een beter alternatief :idea:
Hier wil ik het vooralsnog maar even bij laten want deze mening zal geen vrienden maken, maar het zij zo.

73, Stan
De beste lineair is nog altijd een goede antenne!

The best linear is still a good antenna!
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Agree Stan.

Maar wat moeten we als Vic ooit weer actief wil worden? Hij zat zo'n beetje vastgeroest aan NOS (al had ik begrepen dat hij wat moeite heeft om NOS te werken vanaf zijn nieuwe locatie).

Maar goed, NOS is een bijzondere repeater met een erg groot bereik en misschien vond AT dat ook wel wat te gortig. Misschien zien ze nu een kans om de repeater te sluiten (?)
pe1mud
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2008, 00:33
Locatie: Earth

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door pe1mud »

Ik lees en ben verbijsterd....
.
.
Zendehhh
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Morgenavond of overmorgen komt er hier meer informatie over PI2NOS. Ik weet niet wat ik er al over mag zeggen, maar houd dit forum even in de gaten. Jullie mogen best speculeren :lol:
Gebruikersavatar
PA8C
.
.
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:17
Roepletters: DK2CA
Locatie: Kluse DLD

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door PA8C »

Tjalling PE1RQM schreef:Jullie mogen best speculeren :lol:
Maandag, 4 april 2011

Het heeft lang geduurd, maar gelukkig kunnen wij positief berichten over de status van de ATOF voor PI2NOS! Onze Hilversumse 70cm repeater is per 7 april weer in de lucht!

Na heel veel overleg en communicatie gedurende het afgelopen jaar met het Agentschap Telecom zijn we eindelijk tot een situatie gekomen waarbij de repeater opnieuw vergund is. Dit ging niet zonder wikken of wegen zoals uit de vorige nieuwsberichten duidelijk zal zijn.

Ondanks dit verheugende nieuws zijn er wel enkele technische wijzigingen noodzakelijk om aan de nieuwe machtiging te voldoen. De repeater zal als gevolg hiervan een nieuwe frequentie in gebruik gaan nemen en het dekkingsgebied zal beperkter zijn als we in het verleden. Dessalniettemin is het opnieuw in de lucht komen van de belangrijkste repeater in 't Gooi prachtig nieuws!

De nieuwe uitgangsfrequentie voor PI2NOS is: 430.1125 MHz (+1,6 MHz shift)

Om de repeater zo snel mogelijk weer actief te hebben zullen we voorlopig geen gebruik maken van de oorspronkelijke AEG repeater. Om deze aan de nieuwe eisen te laten voldoen die aan de vergunning gesteld zijn is namelijk het nodige ombouwwerk noodzakelijk. We willen hier natuurlijk niet op wachten en daarom nemen we voorlopig een reserve repeater in gebruik, te weten een 'Radio Systems' RS9044. Deze repeater is middels software programmeerbaar waardoor hij direct inzetbaar is. De gebruikers zullen hier niet veel van merken, behalve dat voorlopig de rogerbeep afwijkend klinkt ten opzichte van de vertrouwde PI2NOS repeater.

De AEG kan in de tussentijd netjes onder handen genomen worden. Afhankelijk van de ervaringen met de RS9044 kunnen we dan beslissen of de AEG teruggeplaatst wordt of dat de situatie zo blijft als deze nu is.

Verder kunnen we nog vermelden dat we met het Agentschap Telecom in gesprek blijven omdat we toch erg graag zien dat we de algehele oorspronkelijke situatie uiteindelijk kunnen gaan herstellen. Hierop is echter voorlopig nog geen zicht, maar als hieromtrent iets te melden valt is het via deze website natuurlijk terug te lezen.

BRON: http://www.hobbyscoop.nl/

Volgens mij is dit genoeg speculatie en bevestiging.

73, Stan
De beste lineair is nog altijd een goede antenne!

The best linear is still a good antenna!
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: PI2NOS

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Haha, jij bent ook snel Stan :)

Maar het staat al online, dus dat is mooi.
Die RS-9044 die ze tijdelijk in gebruik gaan nemen, lenen ze van mij (zolang het nodig is). Dus vandaar dat ik het zondag ook al had gehoord.
Plaats reactie