ATV gebruik!

Bekijk deze berichten gerust om meer te weten te komen over het ontstaan van dit project, maar houd rekening met de actualiteit van de informatie (bekijk de berichtdatum bijvoorbeeld).
Forumregels
Attentie: Dit zijn oude berichten en zeker niet meer actueel! Gebruik dit enkel als naslagwerk.
pe1mud
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 apr 2008, 00:33
Locatie: Earth

ATV gebruik!

Ongelezen bericht door pe1mud »

Hallo allemaal,

Ik hoop maar dat dit niet al ergens genoemd is.. maar.....

Als meetinstrument is een spectrum analyzer natuurlijk top, dat behoeft geen betoog. Zo'n dergelijk apparaat is daarnaast eigenlijk een MUST voor mensen die actief zijn met ATV..... en wel hierom:

Een analyzer waarmee je in een ATV band "kijkt" maakt de ATV signalen eerder zichtbaar dan een (goede) WBFM ontvanger, bovendien kun je een bandje in zijn geheel en in een oogopslag overzien. Ook bakens zijn terug te vinden, kortom, een handig hulpmiddel. :yes:

Wat je dan krijgt is dat je de antennne rond kunt draaien, en zonder gedoe kunt zien of er wat activiteiten zijn, en of eventueel de signalen hard genoeg zijn om er ook daadwerkelijk beeld van te maken, nadat je optimaal uitgericht staat.

Je kunt erg makkelijk: condities bepalen, analoge en digitale ATV signalen herkennen, uitrichten (jezelf en de ander laten draaien), weten of hoger/lager in de band harder gaat, stoorbronnen vinden/herkennen, etc. etc.

Dus ATV aktievelingen: jullie hebben vast ook interesse in de optie om op 1,3 en 2,3GHz te "kijken"! :sneaky2:


Groet,


David
.
.
Zendehhh
Gebruikersavatar
pa2hos
.
.
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 apr 2007, 21:17
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: ATV gebruik!

Ongelezen bericht door pa2hos »

Hallo allemaal

hier even een berichtje uit steenwijk
heb zelf al eerder een spectrum analyzer gebouwt deze
kon ook op hogere banden kijken via een sat tuner
nu heb ik zelf ook een hameg de hm 5006 deze gaat normaal tot 500 Mhz
heb daar een mixer voor gebouwt in een aparte behuizing en kan daar nu met mix 1000Mhz
kijken van 0/500 en 500/1000 en 1000/1500
ook kan ik via de hormonise kijken op 13cm
zet ik er een lmb voor zie ik het spec terug in het gedeelte van de 500Mhz
dus kijk via lmb 13cm of 10 ghz en dit is vrij zuiver kwa freq
ben nog steeds bezig om een filter te bouwen wat of als laag doorlaat of hoog doorlaat werkt om ook de track gen mee
te laten doen heb een schema gevonden maar die is niet echt simpel
heeft een keer in duits blad gestaan maar aldoende leert men
en we zijn dan toch mooi van de straat als het om de hobby gaat
opmerkingen en sugestie,s zijn altijd welkom

GRT PA2HOS
Bijlagen
hier even een plaatje van het filter waar ik mee bezig ben
hier even een plaatje van het filter waar ik mee bezig ben
en hier nog een
en hier nog een
Plaats reactie