Vraag omtrent Teltronic MDT 400.

Speciaal subforum voor discussies over Tetra-gebruik binnen het zend- en luisteramateurisme.

Moderator: PA0ETE

Forumregels
Dit is een speciaal subforum voor Tetra gebruikers en geïnteresseerden. Tip: gebruik de abonnementsfunctie om automatisch per mail op de hoogte te worden gehouden van nieuwe berichten en reacties (helemaal onderin de pagina aan te klikken). Of gebruik de RSS feed om via een RSS reader geïnformeerd te worden.
De moderator van dit subforum is PA0ETE.
Gebruikersavatar
PA1L
.
.
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jan 2012, 23:09
Roepletters: PA1L
Locatie: Drechtsteden

Re: Vraag omtrent Teltronic MDT 400.

Ongelezen bericht door PA1L »

ls en micro.bmp
ls en micro.bmp
Aansluiting luidspreker en externe microfoon..
Let op: de 2 massa's zijn niet uitwisselbaar.... En de microfooningang heeft 8v fantoomspanning staan....
PA1L - 9G5EE /\/\/\ D.E.C. - VRZA - Veron /\/\/\ Dares regio 18
Motorola MTP850S /\/\ Hytera MD785G /\/\ Hytera PD785G /\/\ Motorola DM4601
ICOM IC-7100 /\/\ ICOM IC-7300 /\/\ Yaesu FT857D /\/\ Kenwood TM-D710
Qwerty
.
.
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2011, 11:33

Re: Vraag omtrent Teltronic MDT 400.

Ongelezen bericht door Qwerty »

Hallo,

Ik heb inmiddels ook een MDT 400, mooi apparaat :) Het enige wat nog niet lukt is het apparaat te laten praten met mijn pc. Moet ik de mobi hiervoor opstarten in een bepaalde modus oid? (zoals bijv bij een MTH 800) Of mis ik iets anders?

Danku!
Gebruikersavatar
PA1L
.
.
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jan 2012, 23:09
Roepletters: PA1L
Locatie: Drechtsteden

Re: Vraag omtrent Teltronic MDT 400.

Ongelezen bericht door PA1L »

Gewoon de software opstarten, compoort kiezen en hij gaat vanzelf in programmeer modus.


Qwerty schreef:Hallo,

Ik heb inmiddels ook een MDT 400, mooi apparaat :) Het enige wat nog niet lukt is het apparaat te laten praten met mijn pc. Moet ik de mobi hiervoor opstarten in een bepaalde modus oid? (zoals bijv bij een MTH 800) Of mis ik iets anders?

Danku!
PA1L - 9G5EE /\/\/\ D.E.C. - VRZA - Veron /\/\/\ Dares regio 18
Motorola MTP850S /\/\ Hytera MD785G /\/\ Hytera PD785G /\/\ Motorola DM4601
ICOM IC-7100 /\/\ ICOM IC-7300 /\/\ Yaesu FT857D /\/\ Kenwood TM-D710
pe2kmv
.
.
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2012, 10:57
Roepletters: pe2kmv
Locatie: JO20wu

Re: Vraag omtrent Teltronic MDT 400.

Ongelezen bericht door pe2kmv »

En na lange tijd heb ik de Tetra-meuk weer uit de kast gehaald...

Hallo allemaal,

De MDT-400 staat in de vitrine bij de andere curiosa. Maar uiteindelijk won de nieuwsgierigheid en wilde ik de doos wel eens uitlezen. T2PRO geïnstalleerd en toen was de pret voorbij. De software vraagt een wachtwoord bij het opstarten.

Heeft iemand enig idee wat dit wachtwoord is, of hoe ik het omzeilen kan...?

73,
Ronald
Gebruikersavatar
PA1L
.
.
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jan 2012, 23:09
Roepletters: PA1L
Locatie: Drechtsteden

Re: Vraag omtrent Teltronic MDT 400.

Ongelezen bericht door PA1L »

pe2kmv schreef:En na lange tijd heb ik de Tetra-meuk weer uit de kast gehaald...

Hallo allemaal,

De MDT-400 staat in de vitrine bij de andere curiosa. Maar uiteindelijk won de nieuwsgierigheid en wilde ik de doos wel eens uitlezen. T2PRO geïnstalleerd en toen was de pret voorbij. De software vraagt een wachtwoord bij het opstarten.

Heeft iemand enig idee wat dit wachtwoord is, of hoe ik het omzeilen kan...?

73,
Ronald

MDT-400
wachtwoord is 004-TDM.
Staat ook in het manual als ik mij niet vergis http://www.hamforum.nl/posting.php?mode ... 118&p=6977#
PA1L - 9G5EE /\/\/\ D.E.C. - VRZA - Veron /\/\/\ Dares regio 18
Motorola MTP850S /\/\ Hytera MD785G /\/\ Hytera PD785G /\/\ Motorola DM4601
ICOM IC-7100 /\/\ ICOM IC-7300 /\/\ Yaesu FT857D /\/\ Kenwood TM-D710
pe2kmv
.
.
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2012, 10:57
Roepletters: pe2kmv
Locatie: JO20wu

Re: Vraag omtrent Teltronic MDT 400.

Ongelezen bericht door pe2kmv »

Thanks! De originaliteitsprijs verdient het in elk geval niet :D

De volgende stap is, dat ik de set niet uitgelezen krijg. Met de TPS versie 14.03.00 krijg ik bij het lezen van de set 'Unprogrammed terminal', terwijl ik toch zeker weet dat hij wel geprogrammeerd is. En er is ook duidelijk communicatie tussen set en PC, omdat de mobilofoon meteen 'Programmeer modus' op het scherm weergeeft.

Versie conflict...? En zo ja, heeft iemand dan een andere T2Pro versie die zo heel per ongeluk even aan mij uitgeleend kan worden...? :sneaky2:

'73,
Ronald
pe2kmv
.
.
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2012, 10:57
Roepletters: pe2kmv
Locatie: JO20wu

Re: Vraag omtrent Teltronic MDT 400.

Ongelezen bericht door pe2kmv »

Laten we het nog maar eens proberen... Op de een of andere manier laat die MDT400 me niet met rust! Na lange tijd het projectje weer eens opgepakt, en een kabeltje DB9 --> RJ45 gemaakt. Wat schetst mijn verbazing? De set gaat wel in programmeermodus, maar volgens de CPS is communicatie met de terminal niet mogelijk.

Is het ding gewoon kaduuk? Is er wellicht iemand in deze groep die dit WEL voor elkaar heeft gekregen?

Elke tip is natuurlijk welkom.

'73, Ronald.
Gebruikersavatar
PA1L
.
.
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jan 2012, 23:09
Roepletters: PA1L
Locatie: Drechtsteden

Re: Vraag omtrent Teltronic MDT 400.

Ongelezen bericht door PA1L »

pe2kmv schreef:Laten we het nog maar eens proberen... Op de een of andere manier laat die MDT400 me niet met rust! Na lange tijd het projectje weer eens opgepakt, en een kabeltje DB9 --> RJ45 gemaakt. Wat schetst mijn verbazing? De set gaat wel in programmeermodus, maar volgens de CPS is communicatie met de terminal niet mogelijk.

Is het ding gewoon kaduuk? Is er wellicht iemand in deze groep die dit WEL voor elkaar heeft gekregen?

Elke tip is natuurlijk welkom.

'73, Ronald.
Mogelijk verkeerde softwareversie?
De laatste die ik heb is 19.
73
PA1L - 9G5EE /\/\/\ D.E.C. - VRZA - Veron /\/\/\ Dares regio 18
Motorola MTP850S /\/\ Hytera MD785G /\/\ Hytera PD785G /\/\ Motorola DM4601
ICOM IC-7100 /\/\ ICOM IC-7300 /\/\ Yaesu FT857D /\/\ Kenwood TM-D710
Plaats reactie