Internetsnelheid UPC en anderen (Opgelost)

Zendamateurs en PC's. Een veelgebruikte combi, maar ook een combi die vraagt om problemen, hi. Die kun je hier kwijt!
packetpiet
.
.
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 jun 2011, 08:28
Roepletters: PA1JN

Internetsnelheid UPC en anderen (Opgelost)

Ongelezen bericht door packetpiet »

Bij het uploaden van filmpjes viel ik bijna in slaap.

Na een speedtest zag ik, dat ik maar 80 kB upload had met 1,2 MB download. :cry:
Na contact met UPC zeiden ze, dat mijn abonnement niet stond ingesteld. Dit werd verholpen.
Wel toevallig, want dit abonnement heb ik al jaaaaren. Waarschijnlijk hopen ze, dat je gaat zoeken en na gaat denken.
:x
Laatst gewijzigd door packetpiet op 24 nov 2013, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Internetsnelheid UPC

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Wauw Piet, dat zijn snelheden van 10 jaar geleden!

Is niet goed inderdaad. Mocht het niet verholpen kunnen worden, kunnen ze op afstand volgens mij wel de link kwaliteit meten. Hoe weet ik niet precies, maar ze kunnen volgens mij het signaal uit het modem, of de vermogensinstelling van het modem, meten. Mijn ervaring was wel, dat als er bijvoorbeeld een kleine kabelbreuk aanwezig zou zijn, het modem niet stabiel online kan komen. Vooral de lage frequenties komen niet door. De hoge frequenties komen meestal nog wel door een breuk, gezien de capacitieve koppeling. Bij kortsluiting in de coax geldt dat niet. De lage frequenties worden gebruikt voor de onderband, de upload van je modem naar de ISP. Zonder die komt het modem niet online. Dus mogelijk is het inderdaad niet zo erg gesteld bij jou, gezien jouw modem wel online is. Grote kans dat het gewoon verholpen wordt nu, anders even vragen of ze de status van het modem op afstand kunnen uitlezen.
packetpiet
.
.
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 jun 2011, 08:28
Roepletters: PA1JN

Re: Internetsnelheid UPC

Ongelezen bericht door packetpiet »

Het is veranderd, het is nu (bedraad) 15 MB/1MB. Is dit wel normaal voor tegenwoordig??

draadloos is dat op mijn andere PC: 5MB/1MB

Door het uploaden van de volgende filmpjes van een paar minuten kwam ik erachter.
Deze zijn van mijn andere hobby, stoomtreinen. Dit gaat over de SSN in Rotterdam.
We krijgen een rijtuigloods namelijk.


http://www.youtube.com/watch?v=O0PdoDMIseQ

http://www.youtube.com/watch?v=FPZ71qBJ3ME
rbeckers
.
.
Berichten: 492
Lid geworden op: 10 mei 2008, 23:15

Re: Internetsnelheid UPC

Ongelezen bericht door rbeckers »

Piet,
afhankelijk van o.a. locatie is dat een normale snelheid.

René
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Internetsnelheid UPC

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Piet, ik neem aan dat je steeds Megabit bedoelde toch? Je gebruikt de hoofdletter B (MB) en dat staat voor MegaByte (scheelt een factor 8, hi). Je browser geeft tijdens het downloaden meestal MegaByte per seconde.

15 Mb/s wat jij gemeten hebt, is dus 1,875 MB/s tijdens een download. In de praktijk altijd wat lager, want er gaat nog wat data verloren aan foutcorrectie en controlepackets (overhead).

Het is dus maar net waar je meet. Om alles duidelijk te krijgen of het goed werkt, kun je de UPC Speedtest gebruiken:
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

Deze is zelfs heel goed voor internet gebruikers, afkomstig van andere providers. Zo zit ik op glasvezel: 50mb/s up en download snelheid volgens mijn abonnement. Dat is dus 6,25MB/s (MegaBytes). In de praktijk haal ik 5,6MB/s, vanwege de eerder genoemde overhead.
Speedtest_1rqm.jpg
Speedtest_1rqm.jpg (17.23 KiB) 18198 keer bekeken
Als jij volgens je abonnement bijvoorbeeld het 25mb/s abonnement hebt, zou je dat hier dus ongeveer ook moeten meten. Bij kabelinternet heb je minder te maken met de afstand tot een centrale, zoals bij ADSL. Kabelinternet is qua snelheid ook niet symetrisch, dus je uploadsnelheid zal veel lager liggen (ik denk 1,5mb/s in geval van het 25mb/s abonnement). Als je een duurder abonnement hebt, kom je hoger uit.
packetpiet
.
.
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 jun 2011, 08:28
Roepletters: PA1JN

Re: Internetsnelheid UPC

Ongelezen bericht door packetpiet »

Ik ben inmiddels overgestapt naar glasvezel en een andere provider.
Theoretisch heb ik nu 50 MB/50MB up-en download. :D
packetpiet
.
.
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 jun 2011, 08:28
Roepletters: PA1JN

Re: Internetsnelheid UPC en anderen

Ongelezen bericht door packetpiet »

Ik ga weer overstappen, nu Lijbrandt is gekocht door KPN.
Ik kreeg daar vandaag een brief over.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Internetsnelheid UPC

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Bijna bij alle providers heeft KPN via via wel een belang. Vaak via dochterondernemingen, aandelen, of andere constructies. Je hebt er vaak niet eens een idee van. Ik heb XMS als provider. Deze is sinds een aantal jaren in handen van Reggefiber. Je raadt het al, KPN heeft een groot deel van de aandelen in handen, net als Reggeborgh. Inmiddels is XMS overgenomen door KPN. http://www.glasvezelbreedband.nl/2011/11/kx.html
packetpiet
.
.
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 jun 2011, 08:28
Roepletters: PA1JN

Re: Internetsnelheid UPC en anderen

Ongelezen bericht door packetpiet »

leuke website: Is er ook een website over ontwikkelingen anders dan glasvezel?. :D


Het maakt mij niet veel uit, hoe ik mijn signaal in huis krijg. Mag ook over koper of coax. Als het maar goedkoper wordt.
Ik zie al een aanbieding van Tele 2 voor triple-play, Digitale HDTV, internet en bellen. Eerste 9 maanden 20,-. Alleen zit ik met mijn analoge TV op de slaapkamer. Ik heb nu een provider, die ook analoog doorgeeft (via glasvezel).
Daar heb ik ook een settopbox van gekocht, die het bij Ziggo en KPN niet doet.

Analoog signaal doorgeven lijkt niet iedereen (meer) te doen. En als ik een plat scherm koop wil ik geen andere kabel naar boven. Digitenne is geen optie, daar kijk ik te weinig voor.
Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Forum beheerder
Forum beheerder
Berichten: 1091
Lid geworden op: 09 feb 2007, 22:13
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Internetsnelheid UPC en anderen

Ongelezen bericht door Tjalling PE1RQM »

Digitale TV gaat ook via dezelfde coaxkabel bij de normale kabelbedrijven. Dus dan hoef je geen nieuwe kabel meer te leggen. Glasvezelbedrijven en andere opties doen het via IP-TV (LAN kabel). XMS biedt nog wel een beperkt aantal zenders aan via glasvezel naar coax in DVT-C formaat (waar we het hier over hebben). De conversie vindt dan plaats in je meterkast: glasvezel -> coax

Het signaal op coax moet wel sterk genoeg zijn. Kijk je nu ruisvrij, dan werkt dat prima. Je hebt alleen een decoder nodig, of een TV met CI+ mogelijkheid. Je hebt dan ook een CI+ adapter nodig, om de smartcard in te doen. Maar dan heb je geen losse decoder meer nodig. Handig. Maar check of dat bij jouw leverancier werkt.

Website? Check eens http://www.internetten.nl/
Of Google wat. Er zijn meer van dat soort sites.
Plaats reactie