AT-897 met FT-100 / FT-817

nl997
.
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2008, 01:11

AT-897 met FT-100 / FT-817

Ongelezen bericht door nl997 »

De AT-897 automatische antenne-tuner zou volgens de specs van LDG alleen kunnen werken via de CAT poort met de FT-897, waar hij voor ontworpen is. Ik heb er wat mee ge-experimenteerd, samen met mijn FT-100. Gewoon spanning erop, via de CAT-aansluiting, maar niet verbonden aan de CAT poort van de FT-100... FT-100 aan de tuner en dummyload erachter.
De eerste keer dat je tunen wilt, moet je spanningop de tuner zetten, direct daarna tegelijk een AM carrier uitsturen en de Tune knop van de tuner indrukken voor ca. 2 sec. Tuner zoekt keurig de laagste swr. Nu de spanni g er niet meer afhalen, ook niet als je de set uitzet. Op een andre band: gewoon AM carrier maken en "Tune" indrukken. simple as that ! De geheugenfunktie van de auto-tuner werkt gewoon, en alle banden (6m t/m 160m) staan nu in het geheugen.....
Leuke kleine auto-tuner..... ik gebruik hem bij mijn delta-loop die via een coax binnenkomt. De linear loaded dipole komt via een lintkabel binnen, en daar gebruik ik nu een MFJ 971 anttenetuner voor, waar een balun 1:4 in zit....

Groeten van Jan, NL997
pe5jw
.
.
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 aug 2007, 23:32

Re: AT-897 met FT-100 / FT-817

Ongelezen bericht door pe5jw »

Jan als het goed is heb je bij de at897 ook een verloopje gekregen waar een 12v stekkertje in kan (die krijg je er dus bij als je hem nieuw koopt, ik wel).
Daarmee kan je de tuner met andere sets gebruiken.

De Y adapter heb je nodig om een (cw tussen 10 en 30 Watt) carrier te maken om te tunen en volgens mij werkte die met zowel de ft100 en de ft817 ook, dus helemaal niet nodig om een AM carrier te gebruiken.


Dat verloopje is wel handig :) ik gebruik hem nu om een microham digi 2 te voeden vanuit een ft950 :)
Groet,

Joeri
Plaats reactie