Tetra-nieuws

Speciaal subforum voor discussies over Tetra-gebruik binnen het zend- en luisteramateurisme.

Moderator: PA0ETE

Forumregels
Dit is een speciaal subforum voor Tetra gebruikers en geïnteresseerden. Tip: gebruik de abonnementsfunctie om automatisch per mail op de hoogte te worden gehouden van nieuwe berichten en reacties (helemaal onderin de pagina aan te klikken). Of gebruik de RSS feed om via een RSS reader geïnformeerd te worden.
De moderator van dit subforum is PA0ETE.
PA0ETE
.
.
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 nov 2007, 15:04
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tetra-nieuws

Ongelezen bericht door PA0ETE »

Trouwens, mijn 3900 is nog steeds niet naar Abiom toe omdat ze het vorige week erg druk hadden. Ik heb de komende weken meestal niet veel tijd voor erg uitgebreide QSO's, maar als je wilt testen of een verbinding (met mijn enigszins matige antenne) naar Nijkerkerveen lukt dan ben ik daar zelf ook wel erg nieuwsgierig naar. Zeker na wat je over de ISSI-instelling verteld hebt. Mocht ik dit apparaat inmiddels opgestuurd hebben dan kan een test ook met de porto. Aan beide moeten aanpassingen gebeuren, maar ik stuur ze niet tegelijkertijd op.
hardwarewizz
.
.
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2011, 23:27
Roepletters: PD2WGN

Re: Tetra-nieuws

Ongelezen bericht door hardwarewizz »

John,

We kunnen inderdaad wel proberen of het lukt met de verschillende ISSI instellingen. Ik ga ervan uit dat jouw antenne een stuk hoger staat dan mijn portofoon antenne....HI.
We kunnen een poging wagen en kan helemaal geen kwaad. Ik heb trouwens ook zo'n funcube dongle aangeschaft die werd gebruikt bij de Osmocom TETRA analyse software. Werkt best wel leuk en is ook wel een leuke SDR om tussen de 65Mhz tot 1,7Ghz te beluisteren. Ik kan er wel een paar foto's van maken als dat leuk is..
Voor de MTM800 firmware ga ik even afwachten en misschien is het wel positief nieuws en kunnen we er meerdere gebruikers mee blij maken.

73's Walter.
PA0ETE
.
.
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 nov 2007, 15:04
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tetra-nieuws

Ongelezen bericht door PA0ETE »

Hallo Walter,

Sorry voor mijn late antwoord. Ik denk haast dat je mij wel zou moeten horen met mijn 10 watt vermogen, hoewel mijn antennes hiervoor ook niet best zijn op 70 cm (ik heb alleen echt goede antennes voor 2m en 6m).

Ik ben momenteel samen met Hans enorm druk om de laatste hand aan het relais in Harderwijk/Zeewolde te leggen. Ik heb daar deze week zelfs mijn hele planning voor aan de kant gezet. Dat worden de laatste loodjes.

Misschien dat we het morgenavond (woensdag) zouden kunnen proberen. Er is een kans dat ze in Wijchen vrijdag tijd hebben dus in dat geval zou de 3900 donderdag weggaan. Het moet morgen wel een klein beetje in sneltreinvaart, maar ik ben zelf ook erg benieuwd of de verbinding lukt. Als het gaat maak ik er een filmpje van voor op mijn podcast.

Groet!
John
Venture
.
.
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2011, 11:00

Re: Tetra-nieuws

Ongelezen bericht door Venture »

PA0ETE schreef: Misschien dat we het morgenavond (woensdag) zouden kunnen proberen. Er is een kans dat ze in Wijchen vrijdag tijd hebben dus in dat geval zou de 3900 donderdag weggaan. Het moet morgen wel een klein beetje in sneltreinvaart, maar ik ben zelf ook erg benieuwd of de verbinding lukt. Als het gaat maak ik er een filmpje van voor op mijn podcast.

Groet!
John
Inmiddels dit topic ook maar een beetje aan het volgen geslagen! Ik ben benieuwd of het jullie gelukt is... Mijn MTH800 komt hopelijk volgende week aan en dat komt goed uit met de vakantie die ik nu heb ;)

Abiom is nooit erg snel geweest; kom er helaas te vaak :) Overigens benieuwd waarom je je porto naar Abiom hebt gestuurd, om wat te doen?

Gr

Remy (voorsteltopic staat in het bijbehorende forum dus zal ik hier besparen ;))
nl13161
.
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2011, 00:41

Re: Tetra-nieuws

Ongelezen bericht door nl13161 »

Inval Belgische politie veroordeeld

De Vlaamse Vereniging van Journalisten veroordeelt de invallen die de Belgische politie de afgelopen dagen heeft gedaan bij drie journalisten thuis en op een redactie. De politie zoekt naar apparaten die communicatie van politie- en veiligheidsdiensten via het Astrid-communicatienetwerk onderscheppen. Volgens de vereniging zijn de zoekacties “een flagrante inbreuk op het journalistieke bronnengeheim”. De politie nam bij de huiszoekingen computers, laptops en mobiele telefoons in beslag. Nationaal secretaris Pol Deltour van de Vlaamse Vereniging van Journalisten: “Justitie en politie hebben het recht om te zoeken naar illegale apparatuur. Maar dat moet gebeuren met respect voor het bronnengeheim. Het gerecht kan nu het hele bronnennetwerk van de betrokken journalisten in kaart brengen. Het onderzoek gebeurt met de botte bijl - bij één journalist thuis hebben ze zelfs zijn vals plafond opengebroken.”

BRON http://www.villamedia.nl/

Even voor de luisteraars in belgie uw ben gewaarschuwd
Plaats reactie